Doei Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Driessen - WaarBenJij.nu Doei Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Driessen - WaarBenJij.nu

Doei Thailand

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Vanuit het vliegveld in Bangkok nog een laatste verslagje wat betreft Thailand.

Vorige week zaterdag zijn de andere twee Nederlandse meiden gekomen, waar we de eerste twee weken hetzelfde programma mee hadden. We hebben Benthe en Marlijn ’s avonds meteen de leukste en lekkerste lounch-bar aan het strand van het eiland laten zien. Na een lange reis waren ze doodop, dus na een gezellige zaterdagavond zijn we met onze overvolle maagjes van het lekkere eten en de drankjes optijd gaan slapen. Zondag was het grote sonkran feest. Dit betekent het Thaise Nieuwjaar. Een groot waterfestival op het hele eiland. Je kon geen tien meter op straat lopen, en je was al zeiknat. Wilde je er niet aan meedoen? Helaas, dan zat er maar een ding op; je eigen opsluiten in je kamer, voor de rest van de dag. Dit zagen wij niet zo zitten, dus besloten maar met volle overgave richting het strand te gaan. Een grote gekte, maar wat was het een ontzettend gave dag. ’s Avonds weer lekker gegeten en naar een groot strandfeest geweest voor nog een paar drankjes, en na deze lange dag ook weer lekker slapen.
Maandag zijn we naar het andere eiland vertrokken, onder Koh Tao. Koh Samui, ongeveer acht keer groter dan Koh Tao. Het was namelijk full moon party. Niet wetend wat ons te wachten stond zijn we op het begin van de avond maar lekker wat gaan eten aan het strand, waar het later plaats zou vinden. Wel wetend dat onze taxi boot pas de volgende ochtend om acht uur terug zou varen besloten we zo lang mogelijk over ons eten te doen, en zo laat mogelijk te beginnen. Tegen twaalven liep het strand vol met mensen. Er waren overal vuurshows, podiums, tafels en barren. Na een aantal uurtjes gefeest te hebben zijn we opzoek gegaan naar een rustig eettentje. Dit viel ons zwaarder dan we dachten. Na bijna in slaap gevallen te zijn werden we eruit gezet. Helaas, geen slaap voor ons, maar gewoon terug naar the party. Hoe later, hoe gekker, hoe zatter en hoe maffer, en ga zo maar door. Rond een uurtje of vijf kwam dan toch echt de dip. We zijn lekker aan de zee gaan zitten om te wachten op de zonsondergang, en totdat het klokje rond de zeven uur zou staan. Iedereen die er nog toe in staat was ging richting hun slaapplaats, de andere besloten op dat moment dat het strand ook prima lag. Een groot gekkenhuis. Eenmaal in de boot alvast een beetje geslapen, en toen we om tien uur terug op ons eilandje Koh Tao aankwamen hebben we lekker ontbeten. Natuurlijk was de moeheid alweer over en om het ritme niet tegen te gaan, hebben we de rest van de dag relaxed op het strand en zijn we in de avond maar heel vroeg naar bed gegaan.
Woensdag hadden Evy en ik een adventure-dag, geregeld door onze organisatie. We zijn met de speedboot rond het eiland geweest en hebben gesnorkeld op de prachtigste plekken. Ook moesten we toch echt aan het ’cliff jumpen’ geloven. 3, 10 en 12 meter. Doodeng, maar ook heel gaaf. Een heerlijke dag en de mooiste dingen gezien. ’s Avonds (natuurlijk) weer ontzettend lekker gegeten en flink genoten van een heel leuk strandfeestje tot in de late uurtjes. Na deze laatste hoogtepunten van Koh Tao gezien te hebben, was onze trip compleet, maar we wilden de andere twee dames natuurlijk ook van deze mooie plekken laten genieten. Donderdag zijn we nog met een bootje naar het mooie Mangobay en Ninguan-eiland gevaren. Nadat we zelfs haaien hadden gespot was ook hun trip compleet en gingen we moe maar voldaan naar huis. Donderdag was voor Evy en mij de laatste avond, wat ook afscheid nemen betekend. Helaas, maar ook dat hoort erbij zullen we maar zeggen.

Vrijdag ochtend vroeg vertrokken, met de boot en bus. Gisteravond ben ik laat aangekomen in Bangkok. Ik heb Evy achtergelaten op het vliegveld, zij vliegt lekker naar huis. Ik heb in een lekker hotel geslapen en ben vandaag nog voor het laatst Bangkok gaan verkennen.

Over een paar uurtjes stap ik in het vliegtuig naar Sydney. Het is een beetje een dubbel gevoel, nu ik mijn Thailandtrip ’afsluit’. Het voelt een beetje alsof ik een grotere stap ga maken. Minder georganiseerd, meer zelf plannen, groter land en ga zo maar door. Maar ook juist alsof ik opnieuw moet beginnen, omdat ik nu niet meer die leuke groep bij me heb, en natuurlijk de lieve meiden. Het is in ieder geval een nieuwe stap in mijn reis en ik heb er, ondanks ik het natuurlijk ook heel spannend vind, ook wel ontzettend zin in.

Thailand, bedankt voor alles, je was ontzettend mooi! Op naar het grote en onbekende Australie!

Tot snel allemaal!

Heel veel liefs,
Monique

  • 19 April 2014 - 13:20

    Henriette:

    hoi monique
    leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt en nu naar australie waar het ook heel mooi is ik wens je ook daar heel veel plezier
    groetjes henriette

  • 19 April 2014 - 13:57

    Bys:

    Traantjes in mijn oogjes! Daar gaat ons kindje dan

  • 19 April 2014 - 18:52

    Noël:

    ah monique, wat schrijf je leuk! echt gaaf om dit te lezen :) jij hebt echt de reis van je leven en heel stoer dat je nu best alleen naar australië gaat, maar ik weet zeker dat die verslagen minstens zo vet worden om te lezen! de volgende keer vind je mij in je koffer als je weer eens weggaat, ik ben mega jaloers haha... maar geniet er nog van meid! ik kijk uit naar de volgende aflevering van 'reizen met driesske' haha ;)
    dikke kuss van je vriendinnetje uit nederland!

  • 20 April 2014 - 09:53

    Bianca:

    Hey Monique,

    Wat een gave reisverslagen zeg! Wat gaaf om allemaal mee te mogen maken en wat groot zijn de verschillen met ons kikkerlandje ;-). Als je jouw verhalen leest lijkt het net of je er zelf bij bent!

    Wij wensen je in ieder geval heel veel plezier in Australië. Dat je daar maar veel verassende dingen mag zien en ervaringen mag opdoen en we kijken reikhalzend uit naar het volgende reisverslag!

    Vanuit het kakkerlak loze Sterksel veel liefs!
    Jos, Bianca, Dinand en Stijn
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Maandje door Thailand

Recente Reisverslagen:

19 April 2014

Doei Thailand

12 April 2014

Koh Tao

31 Maart 2014

Eerste weekje Thailand
Monique

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 6474

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Amerika

20 April 2014 - 07 Juni 2014

Australie

23 Maart 2014 - 19 April 2014

Thailand

Landen bezocht: