Eerste weekje Thailand - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Monique Driessen - WaarBenJij.nu Eerste weekje Thailand - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Monique Driessen - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Thailand

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 Maart 2014 | Thailand, Umphang

Hee hallo allemaal,

Het is voor mij alweer meer dan een weekje geleden dat ik ben vertrokken. Vorige week zaterdag mezelf de hele dag druk gemaakt over wat er mee moet en wat niet, en hoe ik het allemaal in mijn prachtige backpack-rugzak zou krijgen. Uiteindelijk alles goed gekomen, de laatste koppen thee met de vriendinnen en familie nog gedronken en na het afscheid met ons pap vertrokken richting Schiphol. Nog samen een hapje gegeten en toen mocht ik al weer vlug genoeg het vliegtuig in. Eerst naar Wenen, om daar nog eventjes overstappen voor de vliegreis naar Bangkok.
Na een lange, maar zeker niet vervelende reis kwam ik in de middag aan. In Nederland waakte de eerste mensen fit op, en na een paar uur ook de stappers. Op de airport flink zoeken naar mijn tas, geld inwisselen en opzoek naar de man van Greenway, zoals me verteld was. Toen ik hem na lang zoeken gevonden had, kreeg ik geld voor een hotel, en werd me verteld dat ik pas de volgende dag naar de groep zou gaan. Even in paniek, maar ja, dit hoort er blijkbaar ook bij, dus in de taxi gestapt, en ingechekt. Na een tijdje kwam er nog een reisgenootje bij, gelukkig een meisje uit Nederland, Marlijn, en dat klikte wonderbaarlijk meteen heel goed! Na de nodige drankjes en Skipbo spelletjes aan de overkant van het hotel zijn we gaan slapen in onze luxe hotelkamer. Natuurlijk realiseerde we ons wel, dat dit waarschijnlijk de eerste, en de laatste luxe hotelkamer in onze Thailand reis zou zijn.
De volgende dag vroeg op, lekker ontbijten om vervolgens met de taxibus van het hotel naar het vliegveld te worden gebracht. Natuurlijk missen deze meiden de bus, dus zo vlug als we konden de eerste en de beste taxi aangehouden, prijsafspraak gemaakt, en aangereden. De man bleek tijdens de rit niet zo helder te zijn als we gehoopt hadden (drugs, alcohol of wat dan ook), maar ja, we moesten nog maar vijf minuutjes. Sorry mam! Gelukkig kost het hier allemaal niks, want een cola, een taxi en een bord spaghette is gelijk aan elkaar, namelijk 20 baht, nog geen 50 eurocent. Aangekomen op het vliegveld de beste man weer ontmoet die met ons verder zou reizen naar Singburi, waar onze eerste introductie week zou plaatsvinden. Na een lange reis met de tram en bus van ongeveer drie uur, werden we opgepikt door onze gids voor de rest van de week, Benz. De rest van de groep had er al een half dagje opzitten en we gingen met z'n alle lekker lunchen op een prachtige plek, rijst kip en groenten. Daarna de eerste tempels bezocht en in de avond naar ons verblijf, The Lemon House. Niks mis mee, beetje primitief en volle kamers, maar met een bed en een douche ben ik allang tevreden. Na het avondeten, rijst kip en groenten, beetje uitgepakt en vroeg naar bed.
De volgende dag zijn we weer in onze tourbus vertrokken naar een olifanten park, maar behalve een paar vastgebonden en tamme olifanten was hier niet zo heel veel te zien. Daarna nog naar een hele mooie tempel geweest en na de lunch, rijst kip en groenten, naar de het historisch park van Ayutthaya. Dit is de oude hoofdstand van Thailand, en ook Nederland had hier vroeger veel handelsposten. Helaas heeft later het leger alle hoofden en armen van de vele boeddha beelden vernield, maar toch leverde het een aantal mooie plaatjes op. Na het avondeten, jullie weten wel wat, nog een drankje gedaan en naar bed.
's Woensdags na het ontbijt hebben we zelf onze eigen armbandjes geknutselt. Rond lunchtijd mochten we met z'n alle Thais koken, erg gezellig en leuk, maar niet echt varierend. Achja, kleinigheidje blijf je houden. 's Middags weer de zoveelste tempel. De regels zijn er erg streng, vooral voor de vrouwen. Geen blote schouders en knieen, niet met je voeten naar de boeddha, en als vrouw, er vooral niet te dicht bij komen, en zeker niet aanraken. Elke dag van de week heeft hier een kleur. De koning van Thailand is op een maandag geboren, en daarom is de kleur van de boeddha en de monikken geel. 's Avonds zijn we naar een BBQ restaurant gegaan. Dit is niet echt een BBQ die wij kennen, dus we hebben ons eigen maar volgegeten met de puddingbroodjes en de watermeloen.
Donderdag hebben we een 'floating market' bezocht. Alles op het water, en vooral veel eten te koop. In de middag zijn we naar het apendorp geweest. Hier ligt een park in waar wel honderden apen rondlopen, maar eigenlijk zit heel het dorp er vol mee. Ze springen van alle kanten op je, en als je niet oplet nemen ze ook nog eens je spullen mee. Beetje eng, maar ontzettend gelachen natuurlijk. 's Avonds zijn we met een klein clubje naar het andere verblijf gegaan en gezellig met z'n alle de nodige drankjes gedronken en spelletjes gedaan.
Vrijdag in de ochtend voor de zoveelste keer weer een tempel bezocht en door een marktje gelopen. Na de lunch ontstonden de plannen het weekend naar een andere plaats te gaan en daar de Erawan watervallen te gaan bekijken, een van de ' sightseeings' van Thailand. Taxi geregeld, en na een lange, en spannende rit aangekomen in het dorpje Kanchanaburi. Het verkeer is hier echt dramatisch, het ene na het andere bijna ongeluk door het lompe rijgedrag van de Thaise chaufs. Nadat iedereen geinstaleerd was in hun hotelkamer (2,50 per persoon, per nacht) zijn we bij de bar in de straat een drankje gaan doen. Het bleef niet bij een drankje en het werd een super gezellige, heel anders dan in Nederland, maar hele gave stapavond.
De volgende dag op tijd op om te ontbijten, en na het lange wachten op onze iets minder frissere reisgenoten aangereden naar de watervallen. Weer een lange zit, maar dit was zeker de moeite waard. Zeven watervallen, elke keer weer een tochtje naar boven, maar zeker mooi om te zien, en heerlijk om in te zwemmen. Hierna weer vijf uurtjes in de auto, 's avonds nog een filmpje gekeken en lekker vroeg gaan slapen. De volgende dag hebben we lekker gezwommen en zijn we ook het Thaise massage gebeuren gaan proberen. De meeste denken dan aan een lekkere, relaxen, olie massage, maar helaas. Verschrikkelijk, helemaal niks voor mij dat geduw en getrek aan al je ledematen, dus dat doen we nooit meer. 's Avonds hebben we al onze spullen ingepakt, om door te reizen naar Umphang, waar onze tweede week zou gaan starten. De reis was totaal geen pretje. De eerste paar uur in een nachtbus konden er mee door, maar toen het duidelijk werd dat we nog vijf uur moesten hobbelen achter in een open bus, door de bergen naar het plaatsje waar het olifantenkamp ligt, werden we er allemaal goed chagrijnig van. Het was koud, omdat het hier in de nacht afkoelt, en dat waren we natuurlijk helemaal niet gewend. Ergens konden we ook wel weer lachen om al het geklaag, en hoe verwend we eigenlijk wel niet zijn. Na een hele nacht niet geslapen te hebben bij aankomst meteen het bedje in gedoken. Gelukkig maakte vanmiddag alles weer goed, aangezien we naar de olifanten gingen. Super mooi en hartstikke leuk, dus deze olifantenweek komt helemaal goed!

We zijn met een leuke groep, en gelukkig ook wat Nederlanders (brabo's!) dus we maken er een topweekje van. Af en toe vergeet ik doordat ik me te druk maak te genieten, en door het genieten dat ik ook aan de belangrijke dingen moet denken! Gelukkig is dat laatste alleen maar positief. Het is super, en het bevalt me tot nu toe helemaal, dat 'wereldreizigers-gevoel'.

Ik neem aan dat dit voor de eerste week eventjes genoeg leesvoer was voor de geinteresseerden!Groetjes in ons kikkerlandjes, en tot snel!

Liefs, Monique

• 31 Maart 2014 - 16:44

Iris:

Hi driesje,
    Kei leuk om dit te lezen, we spreken je natuurlijk elke dag wel maar zo is t nog duidelijker hoe gaaf je t daar ihebt. Ik herken veel dingen van Indonesië en ben echt mega jaloers!! Haha geniet dr nog van en ik ben nu al benieuwd naar je volgende bericht :)
    Lieeeeefs Iris

• 31 Maart 2014 - 16:54

Florence:

Wat gaaf zeg wat jij allemaal hebt gedaan en je gaat waarschijnlijk nog heel veel dingen doen! Ik ben ook benieuwd naar je volgende berichtje !! Veel plezier daar!
    XXXXX Florence

• 31 Maart 2014 - 19:09

Tamara:

Hey chicken! Wat klinkt dat gaaf zeg! En zo te lezen vermaak jij je daar wel! (Marja, waar vermaak jij je niet?! :p) Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verslag, echt leuk om te lezen! Geniet ervan chicken! XXXXX Tammie

• 31 Maart 2014 - 21:44

Carmen:

Heey meid,

Wat is leuk verhaal!! Goed om te lezen dat je je draai als wereldreizigster al zo snel gevonden hebt! :) Hou dat gevoel nog even vast en dan heb je snel nog meer tijd over om te genieten! Meid, het ga je goed! Ik ben benieuwd naar de foto's! Groetjes Carmen X

• 01 April 2014 - 15:01

Mandy:

Hee hallo dan!

Wat super leuk om je verhaal te lezen en goed om te horen dat je je daar goed vermaakt met die brabo's! Dat komt helemaal goed, dat hoor ik wel (had ook niet anders verwacht van jou). Geniet ervan!!

Heel veel liefs en xxxx Mandy

• 02 April 2014 - 11:51

Elle:

Heet Monique,
    Super leuk verslag en mooie foto's!
    Geniet er maar lekker van! Heeeel veel plezier!
    Liefs Elle

• 02 April 2014 - 17:51

Ome Jan:

Monique,

prachtig verhaal. Ik print het uit voor ons oma en dan gaat die ook genieten. Veel fun verder!