Laatste weekje & naar huis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monique Driessen - WaarBenJij.nu Laatste weekje & naar huis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monique Driessen - WaarBenJij.nu

Laatste weekje & naar huis

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Tekst verslag:

Hallo allemaal,

Vanuit het JF Kennedy vliegveld in New-York nog een allerlaatste verslagje over mijn laatste weekje Amerika voordat ik naar huis ga. We hebben ontzettend veel gedaan deze week en vooral heel veel mijlen gereden.

Na onze relaxte en rustige donderdagavond zijn we vrijdag vertrokken richting New Orleans. Omdat dit te ver rijden is in een stuk hebben we een overnachting in Scott gehad. Grote schoonmak in ons busje en de trailer gehad (was nodig) en in de avond lekker gezongen in de karaoke bar van het kamp, zo gelachen!
Zaterdag zijn we vroeg vertrokken naar New Orleans. Hiervoor hebben we nog een 'swamptour' gedaan in de rivier van 'the honeyislands'. We hadden een leuke gids en hij wist echt alles. We hebben de grootste krokodillen gezien dus na een dik anderhalf uurtje was ik blij weer veilig aan kant te staan. Het was wel ontzettend mooi en indrukwekkend, ook omdat de huizen langs de rivier getroffen zijn door orkaan katerina, een paar jaar terug. In de middag arriveerde we in New Orleans. Iedereen keek hier ontzettend naar uit, puur om het feit dat we dus eventjes geen nacht hadden met een matje op de grond, maar een lekker huisje met een heerlijk en groot bed, genieten dus! Nadat we allemaal ons plekje hadden gevonden en een douche hadden gehad heeft Christine ons de leukste en drukste straat van New Orleans laten zien. Echt, ik heb nog noooit zoveel rare mensen gezien. Die hele stad is gek geworden volgensmij. Het was wel ontzettend leuk, echt heel grappig. Toch is het ook wel duidelijk dat er ook de duistere uurtjes zijn, waarin je beter niet op bepaalde plekken kan komen. Heb ook nog noooit zoveel schoten gehoord en politieauto's en ambulances gezien in een korte avond/nacht als daar. Beetje eng wel, maargoed, we bleven altijd samen en wisten waar vooral niet te komen. Het was een rare maar leuke nacht, we hebben het gelijk gezien. Van de homobars tot aan het travestieten cafe, van de jazz kroeg tot aan de stripclubs. Na deze nacht zijn we de volgende dag zijn we door New Orléans gewandeld en de belangrijkste plekjes gezien. Het ontstaan van de Jazz, alle mooie oude belangrijke gebouwen en nog veel meer geschiedenis. Daarna was het weer tijd om de kroeg in te duiken om maar even de Amerikanen te supporteren in de wedstrijd tegen Portugal. Helaas werd het 2-2 in de laatste, jawel, 20 seconden. De baas was zn rondje al aan het weggeven toen de tegenstanders nog een goal maakte, wat er meteen voor zorgde dat heel de enthousiaste sfeer weg was. Toch mocht dit de pret niet drukken want op straat begon de gayparade, en die wil je echt niet missen (of juist wel!). Ook hebben we nog een ghosttour gehad. Alle legendes en verhalen van de stad, spoooky! De nacht verliep wat minder soepel doordat sommige uit de groep iets teveel drankjes hadden gedronken, en hierdoor was het ook erg moeilijk de volgende dag in een stuk door te rijden aangezien we wat 'kotsstops' hebben moeten inlassen. Onderweg naar Memphis. Daar hebben we lekker gedineerd en heerlijk genoten van de Elvis en Johnny Cash bandjes!
De volgende dag zijn we naar Graceland geweest. Voor degene die niet weten waar ik over praat, het huis van Elvis. Ik had hier niet al teveel verwacht, aangezien ik er vanuit ging dat ze niet zoveel bloot zouden geven van deze man, maar niks was minder waar. Het was ontzettend leuk! We kregen een audio om (lekker in het Nederlands) en alles werd uitgelegd. Naast zijn
huis en kantoren konden we ook zijn vliegtuigen, motorenmuseum en nog veel meer bezichtigen, inclusief graf van Elvis en familie. Wat een man wat een man! En wat een plek. Echt zoveel te zien! Helemaal leuk dus!
De volgende dag zijn we naar Nashville gereden. In de avond was het eigenlijk de planning lekker te gaan eten en op stap te gaan, maar helaas. Na een ongelukje in de douche ben ik thuis moeten blijven met een hersenschudding. Gelukkig was er iemand wel zo lief om te blijven en mij om de twee uur in de nacht te wekken om te checken of mn hoofdje nog wel werkte haha.
De volgende dag stond er toch niet zoveel op de planning behalve een ontzettend lange rit naar Whyteville. In de avond zijn we naar een drive in movie geweest, buiten, openlucht, groot scherm. Echt een Grease gevoel. Ik vond de film helemaal leuk maar ik was wel de enige want iedereen was in slaap gevallen haha, en we hadden niet eens iets gedaan die dag! Maargoed, de rest had wel weer n zware avond achter de rug, en ik (helaas) niet.
De volgende dag op weg naar Washington. De planning liep een beetje in de soep door de files waardoor we pas laat op onze kampplek waren. We hebben pizza's laten bezorgen en zijn in de avond langs de belangrijkste monumenten van de stad geweest. Zo mooi. Allemaal van alle oorlogen, Vietnam, burgeroorlog en natuurlijk de tweede Wereldoorlog. Nogal indrukwekkend, en hier nogal een 'big deal'. De volgende dag hadden we een vrije dag. We zijn eigenlijk met zn alle de heel dag op pad geweest. Alle museums in Washington zijn gratis en daar hebben we flink gebruik van gemaakt. Eerst de air en space museum, over Amerika en de vliegtuigen enzo. Daarna nog kunstmuseum, nationaal museum, leger museum, aquarium dinges iets, historisch museum en als laatste het holocaust museum. Dit laatste was ontzettend interessant. In het begin van je tour kreeg je een kaartje met een persoon. Onderweg het museum moest je die in een machine stoppen en dan werd er verteld wat er met jou persoon op je kaartje gebeurde. Elke keer weer een nieuwe gebeurtenis. Op het einde van de tour kreeg je te horen of ze het hadden overleefd of zijn omgekomen. Echt heftig, eerst alle verhalen, soms incl dagboek pagina's, foto's etc. Iedereen was er gewoon 'zenuwachtig' voor, het laatste verhaaltje. Het museum vertelde niet alleen over de oorlog, maar over allerlei gebeurtenissen die te maken hebben met het 'uitmoorden' van een volk. Hierna waren we er allemaal wel even stil van, en echt, meer dan we hadden kunnen denken. Na de lunch zijn we naar de begraafplaats geweest van de Amerikaanse soldaten die zijn omgekomen tijdens het vechten in een van de vele oorlogen. Ook JF Kennedy lag hier. Heel mooi om te zien en weer even iets in nog even over na te moeten denken. Na deze lange en toch wel vermoeiende dag zijn we 's avonds gaan uiteten, laatste avondmaal. Hierna naar het kamp, kampvuurtje en nog flink gelachen met weer de nodige drankjes.
Vanochtend hebben we voor de laatste keer ons tentje ingepakt en de trailer ingeruimd. We zijn gaan lunchen in Philadelphia, hebben nog snel het museum gezien en de Independence hall!
Nog eventjes wachten en dan stap ik het vliegtuig in. Eerst een tussenstop in Dublin en dan nog een paar uurtjes naar Amsterdam.

Mijn backpackers avontuur is afgesloten. Ik heb de prachtigste plekken gezien, de gaafste dingen gedaan, de mooiste verhalen gehoord en de liefste mensen ontmoet.. En nee, ik heb nog lang niet alles van de wereld gezien, maar ik heb n droomreis gemaakt.

Bedankt iedereen, voor alle lieve berichtjes, waarin iedereen zo blij voor me was. Maar ook voor wanneer ik het even niet leuk had.

En natuurlijk jullie, pap & mam, er is niks dat het reizen beter maakt als je weet dat je een geweldig plek hebt om terug te gaan; thuis!

• 28 Juni 2014 - 22:16

Henriette:

weer een heel mooi verhaal en een mooi avontuur voor jou ..ik heb genoten van je verhalen ze waren super....ik wens je een hele goede terugreis ..ik denk dat ze thuis toch weer blij zijn je te zien

• 28 Juni 2014 - 22:30

Joyce :

Hee zussie!
    Ik ben echt trots op je,
    Ik hoop dat je het fantastisch vond,
    Tot morgen en een goede reis meid
    XXX Joyce

• 29 Juni 2014 - 11:23

Truus:

Hoi Monique, het was leuk om je verhalen te lezen van al je avonturen, een prachtige ervaring erbij,maar ook weer fijn dat je weer bijna thuis bent, groetjes en tot ziens.

• 29 Juni 2014 - 14:22

Fred:

Indrukwekkende en mooie verhalen Monique. Ik heb ze bijna allemaal gelezen en heb er van genoten. Kom nu maar weer lekker thuis en blijf voorlopig maar hier. Volgens mij heb ik er een thuis hier die jou ontzettend gemist heeft. Wel thuis!